Mentice receives an order of USD 795,000 for development services from a world leading MedTech Company
Watch the Capital Markets Day to learn more about Mentice
Watch

Mentice anställer Gunilla Andersson som Chief Financial Officer (CFO)

Wednesday, June 30, 2021

Mentice AB (publ), en ledande leverantör av högteknologiska lösningar för simulering till medicinsektorn med fokus på endovaskulära terapier, anställer Gunilla Andersson som CFO med start 1:a september 2021.

Mentice har anställt Gunilla Andersson som CFO med ansvar för finans, redovisning, ekonomistyrning och IT, med formell start den 1:a september 2021.

”Jag är glad för att Gunilla har accepterat rollen som CFO för Mentice”, säger Göran Malmberg, Mentice CEO, ”hennes erfarenhet från tillväxtföretag i storleksordningen över oss är väldigt relevant och kommer att vara mycket viktig för vår nästa fas och i arbetet med att implementera en finansiell struktur för att supportera vår 5-årsplan” fortsätter Göran Malmberg.

”Det är jättespännande att få denna möjlighet på Mentice”, säger Gunilla Andersson, ”Mentice är ett fantastiskt företag med en väldigt viktig uppgift och jag är säker på att vi har en spännande resa framför oss”

Gunilla Andersson har lång erfarenhet från flertalet seniora befattningar från företag såsom Tudor/Exide, Mölnlycke Healthcare, TA Hydronics och Papyrus/Optigroup. På Mölnlycke Healthcare hade Gunilla flera ledande befattningar inom Group Finance och på TA Hydronics och Papyrus/Optigroup hade Gunilla ansvaret som CFO. Sedan 2019 har Gunilla agerat interim CFO på uppdrag av Triton först på SKF Motion Technologies samt de senaste 2 åren på Aleris.

Mentice nuvarande CFO, Elisabet Lund kommer att stanna på Mentice under en övergångsperiod och även om Gunilla tar det formella ansvaret som CFO 1:a september kommer Elisabet att vara kvar fram till och med presentationen av rapporten för det tredje kvartalet 2021.

”Elisabet har varit väldigt viktig för vår tillväxt upp till vår IPO och för de första två åren som publikt bolag och jag är väldigt tacksam för det arbete som Elisabet gjort på Mentice”, säger Göran Malmberg. ”Jag önskar henne ett välbehövligt avbrott innan hon tar sig an nya utmaningar”, fortsätter Göran Malmberg.

För ytterligare information, kontakta:
Göran Malmberg, VD, Mentice
E-post:
goran.malmberg@mentice.com

US Mobile. +1 (312) 860 5610

Sweden Mobile +46 (0) 703 09 22 22

Mentice får en order på tjänster på mjukvaruutveckling värd USD 795,000 från ett av världsledande medtech bolag
Titta på kapitalmarknadsdagen för att lära dig mer om Mentice
Se

Mentice anställer Gunilla Andersson som Chief Financial Officer (CFO)

Wednesday, June 30, 2021

För ytterligare information, kontakta: